Urodziła się w 1911 r. we Lwowie jako córka mecenasa sztuki. Ukończyła Państwową Szkołę Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego w Krakowie. W 1934 r. wyszła za mąż za malarza Aleksandra Winnickiego de Radziewicz (1911–2002). Przed wojną pracowała jako nauczycielka rysunku i kostiumologii w Bydgoszczy i Przemyślu.
W czasie II wojny światowej wraz z mężem ukrywali żydowskich artystów - Artura Nacht-Samborskiego, Jonasza Sterna i Ernę Rosenstein. Zostali za to pośmiertnie uhonorowani Medalem “Sprawiedliwy wśród Narodów Świata”.
W 1944 r. małżeństwo przeniosło się do Lublina. Wanda pracowała jako kostiumografka dla Teatru Wojska Polskiego i była członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków, który współorganizował jej mąż. Wtedy zaczęła wystawiać swoje prace. W 1945 r. wrócili do Warszawy, gdzie rok później Wanda rozpoczęła studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Już w trakcie edukacji pracowała na uczelni. Ukończyła je w 1947 r. dyplomem w pracowni prof. Kazimierza Tomorowicza. Lata 1947–1948 spędziła we Włoszech i Francji, jako stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki. W 1957 otrzymała tytuł docenta. W latach 1962–1966 była prodziekanem Wydziału Rzeźby, w latach 1968–1974 kierownikiem Katedry Malarstwa, Rysunku i Projektowania Brył i Płaszczyzn na Wydziale Rzeźby, w latach 1982–1983 kierownikiem Katedry Rysunku na Wydziale Malarstwa. W 1983 r. otrzymała tytuł profesora nadzwyczajnego, a rok później przeszła na emeryturę. Zmarła w 2001 roku w Pruszkowie.
Jej twórczość rozwijała się pod wpływem jej męża, ale inspiracje czerpała również od kapistów, Jana Cybisa, Jana Lebensteina, Maurice’a Utrillo czy Camille’a Pissarro. Początkowo tworzyła głównie pejzaże, martwe natury i portrety. Od lat pięćdziesiątych zwróciła się ku abstrakcji i malarstwu materii, stosując grube impasta czy używając nietypowych materiałów takich jak piasek. Jej dzieła charakteryzuje silna faktura i dynamiczna kompozycja. Nieraz przybierały one biologiczne formy, a niekiedy przypominały tkane materiały dekoracyjne. Malowała cykle: Biologiczny, Figuralny, W Kosmosie, Jeźdźcy, Zbroje, Maszyny. Jej pierwsza indywidualna wystawa odbyła się w warszawskiej Zachęcie. Swoje dzieła prezentowała między innymi w paryskiej Galerii Lambert.