W ofercie znajdą Państwo 17 starannie wyselekcjonowanych obiektów autorstwa m.in. Edwarda Dwurnika, Bronisława Chromego, Konrada Żukowskiego, Dawida Czycza, Karoliny Jabłońskiej, Łukasza Stokłosy i innych.
Katalog aukcyjny: https://artinfo.pl/katalogi-aukcyjne/aukcja-ze-zbiorow-kolekcjonera-3171c695-c8e0-4481-aa18-1b6a8e772584
REKOMENDACJE:
Pozycja 4
Karolina JABŁOŃSKA (ur. 1991, Niedomice)
Spanie na ziemi z telefonem w ręce, 2020
Akryl, płótno,170 x 150 cm
sygnowany i opisany na odwrocie
Prace Karoliny Jabłońskiej niezwykle rzadko pojawiają się na rynku aukcyjnym.
Karolina Jabłońska należy do najbardziej rozpoznawalnych artystek swojego pokolenia, która stopniowo i konsekwentnie ugruntowała swoją pozycję. W swoim malarstwie łączy plastyczną swobodę art brutu, neoekspresjonistyczną aurę oraz sztukę modernistek i feministek. Charakterystyczna gama kolorystyczna uwydatnia mroczny erotyzm jej obrazów. Artystka jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie kształciła się w pracowni prof. Leszka Misiaka. Gdy w 2015 obroniła dyplom z malarstwa, pierwsze kroki na arenie młodej polskiej sztuki miała już za sobą. Jeszcze w czasach studenckich doceniona została poprzez zaproszenia do wystaw zbiorowych m.in. „From Dusk Till Dawn” w krakowskiej Galerii Zderzak. Obecnie reprezentowana przez Galerię Raster. Regularnie bierze udział w wystawach w kraju i za granicą m.in. w ramach Warsaw Gallery Weekend, w Steve Turner Gallery, Los Angeles lub na targach sztuki NADA
w Miami.
Współzałożycielka galerii Potencja w Krakowie. Otrzymała nagrodę Dolnośląskiego Klubu Kapitału w 12. Konkursie Gepperta w 2016 roku. W 2017 roku została laureatką II nagrody biennale malarstwa Bielska Jesień. W 2019 roku otrzymała wyróżnienie w konkursie Bizneswoman Roku Fundacji Sukcesu
Pisanego Szminką.
Prace artystki w kolekcjach:
- Kolekcja Fundacji Sztuki Polskiej ING, Warszawa, PL
- Kolekcja mBanku
- Muzeum Sztuki Nowoczesnej Warszawa
- Muzeum Narodowe w Gdańsku
- The X Museum, Beijing
Praca brała udział w wystawach:
- 2022 Niepokój przychodzi o zmierzchu, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki,
Warszawa
- 2020 Room Tour (wspólnie z Sophie Thun), Raster Gallery, Warszawa
, Pochodzenie:
Galeria Raster, Warszawa
Kolekcja prywatna
Pozycja 3
Dawid CZYCZ (ur. 1986)
Hell Yeah, 2019
Olej, płótno, 150 x 120 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie oraz naklejka "44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019"
Obraz otrzymał wyróżnienie regulaminowe Bielskiej Jesieni 2019 "za zbudowanie światów malarskich, w których echa obrazów powstałych w minionych epokach odnajdują się w surrealnych
przestrzeniach oscylujących pomiędzy groteską a mrokiem."
Dawid Czycz urodził w 1986 roku w Krakowie. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (dyplom w pracowni malarstwa prof. Leszka Misiaka w 2011). Stypendysta programu rezydencjalnego Artist-in-Residence, BMUKK w Wiedniu (Austria, 2012). Laureat Wyróżnienia redakcji „Gazety Wyborczej” Katowice w 43. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017, a także wyróżnienia honorowego w 44. edycji Bielskiej Jesieni 2019 (2019). Autor wystaw indywidualnych: „Black Noise” w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu (2018), „Nie do patrzenia” w Galerii Arttrakt we Wrocławiu (2016), a także wystaw prezentowanych w Galerii Zderzak w Krakowie: „Woodland” (2015), „Ciała stałe” (2011) oraz „O wadach” (2010). Uczestniczył w wielu wystawach zbiorowych, m.in.: „Grayscale”, Galeria Biała, Lublin (2018); Krakowski Salon Sztuki, Pałac Sztuki, Kraków (2018); „Good Luck” Yuki-Sis Gallery, Tokio (Japonia, 2018); „No Problem”, Galeria Potencja, Kraków (2017); Biennale Malarstwa Bielska Jesień, Galeria Bielska BWA (2017, 2015); „Grayscale”, Alte Geuerwache Loschwitz, Drezno (Niemcy, 2016); „Hope for Peace” w Gallery 3F w Tokio (Japonia, 2016); „Artyści z Krakowa. Generacja 1980–1990” w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK (2015); „The Day When the Circus Arrived” w Gallery Yuki-Sis w Tokio (Japonia, 2015). W swoim malarstwie Dawid Czycz kreuje nowe wspaniałe światy, w których artystyczna fantazja mistrzowsko operuje współczesnym językiem obrazowania popkultury. Dynamiczne i jednocześnie pełne harmonii kompozycje opowiadają o nastrojach i emocjach w dzisiejszym świecie.
Pozycja 06
Łukasz STOKŁOSA (ur. 1986, Kalwaria Zebrzydowska)
Kensington Palace, 2016
Olej, płótno, 60 x 50 cm
sygnowany i datowany na odwrocie
Urodził się w 1986 roku, pochodzi z Kalwarii Zebrzydowskiej. W 2010 roku ukończył studia na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni prof. Jacka Waltosia. Swój dyplom, pt. „Śmierć i pożądanie” poświęcił motywowi św. Sebastiana w kulturze. Jego pierwszą indywidualną wystawą była „Zimowa opowieść” (2011) w galerii Zderzak w Krakowie, na prezentowanych obrazach można było zobaczyć pałacowe wnętrza, zimowe pejzaże i portrety gwiazd filmowych utrzymane w ulubionym przez artystę klimacie romantyzmu i dekadencji. W podobnym tonie utrzymana była również jego druga indywidualna wystawa „Skład obrazów” (2013, Galeria Zderzak). Wystawie towarzyszył katalog wydany przez Galerię Zderzak. W 2013 roku Stokłosa otrzymał Nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego przyznawaną w Konkursie Gepperta. W 2014 roku obrazy Stokłosy znalazły się w wydanym nakładem wydawnictwa Thames&Hudson, London-New York albumie autorstwa Kurta Beersa „100 Painters of Tomorrow”, prezentującym wybór najbardziej obiecujących współczesnych malarzy i malarek. W 2015 roku prace Łukasz Stokłosy były prezentowane na wystawie „Artyści z Krakowa, generacja 80-90″ w muzeum sztuki współczesnej w Krakowie – MOCAK. Uprawia malarstwo przedstawiające, figuratywne. Inspiracje najczęściej czerpie z kultury masowej, filmów i seriali. Dobrze czuje się w estetyce campu. Obrazy Stokłosy są zmysłowe i inteligentne, pociągają i odpychają, miewają swoje drugie i trzecie dna, podobnie jak filmy noir.
Pozycja 08
Konrad ŻUKOWSKI (ur. 1995)
Straszne drzewo, 2020
Olej, płótno, 110 x 130 cm
sygnowany i datowany na odwrocie
Urodzony w 1995, działa w obszarze malarstwa, instalacji i wideo. Ukończył ASP w Krakowie w pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka. Studiował na University of Applied Arts w Wiedniu. Głównym motywem jego prac są ludzkie ciała oraz tematy zaczerpnięte z popkultury. Uczestnik wystaw zbiorowych oraz indywidualnych, m.in. w galeriach Jak zapomnieć w Krakowie, Serce Człowieka w Warszawie, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Rondzie Sztuki w Katowicach, BWA Warszawa, BWA Bielsko-Biała, CSW Łaźnia w Gdańsku, BWA Sokołowsko, Gdańska Galeria Miejska.
Pozycja 12
Robert MOTELSKI (ur. 1977, Warszawa)
Woda, 6 lipca 14:12, 2006
Akryl, płótno, 120 x 90 cm
sygnowany i opisany na odwrocie
W 1997 r. ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych Warszawie. W 2002 r. ukończył z wyróżnieniem Wydział Malarstwa Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie pod kierunkiem profesor Barbary Szubińskiej. Wcześniej studiował w pracowniach profesorów Antoniego Fałata, Andrzeja Sadowskiego i Ewy Pełki. Brał udział w ponad stu wystawach indywidualnych i zbiorowych. W 2004 r. otrzymał Stypendium Funduszu Promocji Twórczości z Ministerstwa Kultury i Sztuki. W 2008 roku otrzymał stypendium ,,Młoda Polska" z Narodowego Centrum Kultury. Jego prace znajdują się w wielu instytucjonalnych i prywatnych kolekcjach w kraju i zagranicą, wystawiane były m.in. w Londynie, Nowym Jorku, Insbrucku, Monachium i Amsterdamie. Zainteresowania artystyczne Motelskiego skupiają się na studiowaniu pejzażu i na nowatorskim sposobie jego prezentacji. "Wychodzi od studium pejzażu, bo inspiruje go natura: woda, drzewa, trzciny, ogień, góry… Ale nie dąży do fotograficznego odwzorowania rzeczywistości, tylko do jej streszczenia, syntezy, oddającego esencję natury uproszczenia lub wysublimowania. Ta twórcza idea mogłaby prowadzić w stronę abstrakcji, która – jak przyznaje malarz – zawsze była mu bliska. Ale obrazy Motelskiego to wciąż malarstwo realistyczne. „Realistyczne motywy stwarzają możliwość przekazania również innych treści” – wyjaśnia artysta. Opierając się krótkotrwałym modom, bazując na mistrzowskim warsztacie i szacunku do malarskiej tradycji, daje odpór złudzeniu, że świat spala się w konfliktach, napięciach i przemocy. Koi lęki. Malując w długich, precyzyjnie datowanych cyklach trzciny, drzewa, wodę, światło czy śnieg, pomaga medytować stałość i piękno świata, spokojny rytm narodzin i umierania, harmonię doskonałej natury." (z recenzji jednej z wystaw).
Pozycja 11
Jakub CIĘŻKI (ur. 1979)
Stół, 2002
Olej, płótno, 100 x 70 cm
sygnowany i opisany na odwrocie
"W swoich wczesnych pracach z lat 2002-2005 Ciężki portretował obiekty, które przywoływały na myśl pojęcie degradacji (miejski betonowy śmietnik, tektura), albo też uległy częściowej degradacji (wanna, kawalet, stół, kaloryfer czy zardzewiałe skrzynki na listy). Przedmioty te, pokryte kurzem, brudem, lub rdzą, odrzucone i utrzymane w mrocznej tonacji, przypominały swego rodzaju malarskie objets trouvés z ducha Tadeusza Kantora." (portal culture.pl). Jakub Ciężki w latach 1998-2003 studiował na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (UMCS) w Lublinie, gdzie obecnie pracuje na stanowisku adiunkta. Uzyskał dyplom z wyróżnieniem w pracowni malarstwa prof. Jacka Wojciechowskiego. Malarz, zafascynowany małą architekturą i realistycznymi abstrakcjami. Otrzymał stypendium Ministra Kultury „Młoda Polska 2013”. Laureat Grand Prix w konkursie Fundacji im. Franciszki Eibisch w Warszawie (2004) oraz Grand Prix 40. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2011”. Jego prace zostały sprzedane w londyńskim Domu Aukcyjnym Sotheby’s (listopad 2014). Pracuje na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Autor kilkunastu wystaw indywidualnych oraz uczestnik kilkudziesięciu wystaw zbiorowych w kraju i zagranicą.