Dzieło będzie prezentowane na stałej ekspozycji od środy 3 października br. Jego losy były nieznane od 1850 roku. Praca została przypadkowo odkryta w 2018 r. przez właściciela paryskiej galerii Philippe'a Mendesa, gdy do eksperta zwróciła się francuska kolekcjonerka z prośbą o potwierdzenie autentyczności obrazu. Po dogłębnej analizie znawcy twórczości Delacroix zgodnie stwierdzili, że dzieło jest poszukiwanym od lat obrazem tego artysty. Praca to pierwsza wersja arcydzieła znajdującego się w Luwrze (Femmes D’Alger, 1834). Ślad po niej zaginął po sprzedaży przez pierwszego właściciela, hrabiego de Monterey.
Artysta spędził zaledwie cztery dni w Algierze, ale stworzył w tym czasie wiele szkiców i akwareli, zwracając uwagę na szczegóły wnętrz, nazwiska osób, które malował i opisy strojów. Po powrocie do Paryża ukończył pierwszą wersję kobiet z Algieru, tę odnalezioną, a następnie wersję znajdującą się w Luwrze. Trzecia wersja, znacznie późniejsza od pozostałych, z lat 1847–1849, znajduje się w kolekcji Musée Fabre w Montpellier we Francji. Zarówno obraz w Luwrze, jak i w Montpellier były podziwiane przez Van Gogha, Gauguina oraz Picassa, a ten ostatni w latach 1954–55 w hołdzie wielkiemu mistrzowi stworzył serię obrazów, rysunków i grafik pod tym samym tytułem.