Dwurnik i Sasnal – kolaboracja czy dewastacja? 

Już wkrótce kolekcjonerzy będą mieli okazję zawalczyć o tę unikatową pracę.


W świecie sztuki współczesnej rzadko zdarzają się tak niezwykłe historie. Jedno z dzieł Edwarda Dwurnika, inspirowane twórczością Wilhelma Sasnala, trafło na aukcję, budząc emocje zarówno wśród kolekcjonerów, jak i miłośników polskiej sztuki współczesnej.

Obraz, który początkowo był pracą Sasnala zatytułowaną „Mościce” (2000 r.), został przekształcony przez Dwurnika w sposób, który można uznać za hołd, a może za profanację, a na pewno przynajmniej za artystyczny komentarz.  

Dwurnik, znany ze swojego ekspresyjnego stylu i odwagi w podejmowaniu nieoczywistych decyzji, zdecydował się przemalować dzieło młodszego kolegi domalowując do stadionu żużlowego z rodzinnego dla Sasnala Tarnowa tłum kibiców i wiszącego nad nimi anioła („Kibole”, 2009 r.) Efekt to zderzenie dwóch odmiennych, lecz równie charakterystycznych stylów, które razem tworzą fascynującą narrację o polskiej sztuce współczesnej.

Praca ta staje się swoistym dialogiem między pokoleniami artystów – Sasnal, kojarzony z minimalistycznym podejściem i subtelną refleksją, oraz Dwurnik, którego twórczość emanuje siłą i energią. Ich połączone dzieło wykracza poza ramy klasycznego obrazu, stając się świadectwem artystycznej relacji i odważnego eksperymentu.

Już wkrótce kolekcjonerzy będą mieli okazję zawalczyć o tę unikatową pracę na internetowej Aukcji Sztuki Współczesnej Artinfo.pl. To nie tylko szansa na nabycie wyjątkowego obrazu, ale także na posiadanie fragmentu historii polskiej sztuki współczesnej.

Czy to dzieło stanie się jednym z najważniejszych symboli dialogu między artystami w Polsce? Przekonamy się już niedługo.


Aukcja Sztuki Współczesnej 
Finał: 16 grudnia (poniedziałek) godz. 21:00, poz. nr 04.
https://artinfo.pl/katalogi-aukcyjne/aukcja-sztuki-wspolczesnej-568fc8bd-bacf-4d44-9c72-4dd5b37c24ce/internet