Warszawskie Targi Sztuki dobiegły końca. Nasza obecność na targach trwa od lat i ma już za sobą tyle edycji co sama impreza targowa. Spotkaliśmy się z Państwem już po raz dwudziesty pierwszy.
Niezmiennie zaprezentowaliśmy dwa sąsiadujące ze sobą stoiska, w których wystawiliśmy sztukę dawną oraz dzieła współczesnego pokolenia, reprezentowanego głównie przez sztukę kobiet.
Ważnym punktem naszego programu targowego było odsłonięcie wyjątkowego obiektu. Był to pierwszy pokaz odlewu z brązu do rzeźby Bolesława Biegasa „Demon sfery ziemskiej” (praca z 1924 roku). Rzeźba Biegasa została odnaleziona i zakupiona za granicą, jest reprezentatywna dla mistycznych przedstawień w sztuce Biegasa - spotykanych nie tylko w rzeźbie, ale także w malarstwie, zwłaszcza okresu międzywojnia.
Sztukę dawną reprezentowały na naszym stanowisku kompozycje kwiatowe Alfonsa Karpińskiego, eteryczne kobiece sylwetki z brązu Stanisława Wysockiego, pejzaż Sotera Jaxy-Małachowskiego oraz niskonakładowe rzeźby Igora Mitoraja (dwa popiersia, talerz oraz głowa).
W tym roku zaprezentowaliśmy także bardzo silną reprezentację artystek współczesnych. Bohaterkami tej sekcji były: Barbara Falender, Veronika Taussig oraz Ewa Juszkiewicz, Agata Kus i Karolina Jabłońska.
Uwagę przyciągała rzeźba „Wenus Medycejska” (2003) Barbary Falender, wykonana z marmuru karraryjskiego i porcelany nieszkliwionej.
Jedno z najbardziej pożądanych dziś młodych nazwisk w sztuce należy do Agaty Kus. Na ekspozycji zaprezentowaliśmy jej pracę z najnowszej wystawy indywidualnej „Pierwszy raz” w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu.
Znakomitą część odsłony sztuki najnowszej objęła w tym roku Ewa Juszkiewicz. Goście targowi mogli podziwiać wyjątkową pracę olejną - Kompozycję wg Maxa Pechsteina (niemieckiego ekspresjonisty przedwojennego z grupy Die Brucke) zatytułowaną „Winobranie” z 2015 roku. Pierwowzór tej pracy to zaginiony w czasie wojny gobelin.
W kolekcji stoiska znalazła się również praca mocnego głosu sztuki kobiet - Pauliny Ołowskiej - oraz rzeźba wiedeńskiej artystki Veroniki Taussig, której kompleksowy zbiór znakomitych op-artowych kompozycji przestrzennych prezentujemy obecnie w galerii Artinfo przy ul. Dzielnej 5.
Niepisaną tradycją jest już obecność na naszym stanowisku prac Tomasza Górnickiego. W tym roku publiczność zauroczona została naturalnych rozmiarów fotelem wykonanym z brązu. Była to ekspresyjna i unikatowa praca o tytule „Binge Watching”.
Zapraszamy do krótkiej fotorelacji.