Arte Fiera w Bolonii

46 edycja targów sztuki Arte Fiera odbyła się w ten weekend w Bolonii.


Za nami 46 edycja targów sztuki Arte Fiera. 146 wystawców przygotowało dla zwiedzających znakomitą ekspozycję. Mogliśmy na niej podziwiać twórczość gigantów sztuki: Amadea Modiglianiego, Pabla Picassa, Hansa Hartunga, Giorgia de Chirico, Gina Severiniego, Lucia Fontanę czy Marca Chagalla.

Były też polskie akcenty - zwiedzający mogli oglądać prace Igora Mitoraja i Stanisława Fijałkowskiego.
 


 

Arte Fiera to znakomita okazja dla miłośników sztuki do obcowania z obiektami najwyższej klasy. Szczególnie reprezentowana była twórczość Hansa Hartunga i Giorgio de Chirico. W malarstwie Hartunga podziwialiśmy odważny gest, znakomite wyczucie koloru, mistrzowską kompozycję. Prace urzekały swoją prostotą połączoną z siłą wyrazu. Twórczość Giorgio de Chirico to zupełnie inne przesłanie, surrealistyczna atmosfera, znakomity warsztat, urzekająca budowa prac. Doskonałe operowanie światłem. Malarstwo tego włoskiego surrealisty znajdowało wielu naśladowców, ale chyba żadnemu nie udało zbliżyć się do Mistrza.
 




Dla polskich kolekcjonerów miłe były krajowe akcenty. Galeria Contini zaprezentowała znakomitą i obszerną ekspozycję prac Igora Mitoraja. Galeria z Wenecji pokazała unikatowe rzeźby rzadko spotykane na polskim rynku. Mediolańska Dep Art Gallery wystawiła obraz Stanisława Fijałkowskiego ("IX czarna szarfa" z 1985 roku). Cieszy, że prace polskich artystów coraz częściej występują w międzynarodowym towarzystwie.

Wielką przyjemność dawała możliwość obcowania ze znakomitymi obiektami klasyków światowej sztuki. Kilka prac na papierze Picasssa, oszczędne portrety Modiglianiego, unikatowe kompozycje Lucio Fontany.

 

 

Arte Fiera to istotne wydarzenie w świecie sztuki. Podzielone były na dwie strefy: sztuka dawna i współczesna oraz najnowsze zjawiska. Zachwycały obszerne, bardzo profesjonalnie przygotowane stoiska. Ilość czerwonych kropek już po pierwszym dniu pozwala sądzić, że były także sukcesem sprzedażowym. Ceny były wysokie, ale adekwatne do jakości prezentowanych dzieł.