21.11.2024 czwartek
12:00
Aukcja Charytatywna
ul. Dzielna 3
Warszawa
Przed Państwem katalog 15 dzieł Ewy Kuryluk, które będą licytowane na rzecz Fundacji Ocalenie. Prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli. Nigdy nie były pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna - którą od 27 listopada do 5 grudnia można oglądać w Galerii Stalowa (Warszawa, ul. Stalowa 26) - jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
REGULAMIN AUKCJI: www.ocalenie.org.pl
WARUNKI SPRZEDAŻY:
- Zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
PODATKI I OPŁATY:
- Do wylicytowanych cen nie będą doliczane opłaty dodatkowe.
LICYTACJA I DOGRYWKA:
Godzina 19:00 to czas zakończenia licytacji obiektu nr 1 w katalogu. Licytacja każdego kolejnego obiektu kończy się o minutę później.
Zgłoszenie oferty na 5 minut przed końcem aukcji uruchamia system dogrywki - licznik czasu widoczny w kolorze czerwonym.
W czasie dogrywki obiekt zostanie sprzedany dopiero wówczas, kiedy od ostatniego zgłoszenia upłynie 5 minut i w tym czasie nie zostaną odnotowane inne wyższe oferty.
Każda nowa oferta uruchamia system odliczania 5 minut i oczekiwania na wyższe oferty.
LICYTACJA
Każdy uczestnik aukcji zobowiązany jest zalicytować minimalną kwotą wskazaną przez system aukcyjny.
Istnieje także możliwość podania kwoty wyższej niż minimalne postąpienie. Licytujący może zdecydować:
- czy chce zalicytować wyższą ceną i od razu ma zostać wyświetlona wyższa oferta w licytacji
- czy podana cena stanowi maksymalny limit ceny, ukryty dla innych uczestników, a system będzie automatycznie licytował do wskazanego limitu.
tusz, gwasz, 96 x 63,5 cm,
sygn. o.: “Ewa Kuryluk”
akwarela, 95,5 x 63,5 cm,
sygn. k.: “EWA 65”
tusz 100 x 69,5 cm,
sygn. k.: “EWA”
gwasz, 95 x 62,5 cm,
sygn. p.g.: “EWa”
tusz, 86 x 61 cm,
sygn. o.: “Ewa Kuryluk ok 1966 W ciąży”
olej, 94 x 63 cm,
sygn. p.g.: “Kuryluk”
akwarela, 96 x 63 cm,
sygn. p.g.: “Kuryl”
długopis, tusz, olej, 94,5 x 56 cm,
sygn. p.g.: “Kuryluk”
gwasz, akwarela, 94 x 64 cm,
sygn. l.g.: “EWA”
tusz, długopis, 84 x 59,5 cm,
sygn. p.g.: “Ewa”
tusz, 84 x 59 cm,
sygn. l.g.: “Ewa”, o.: “Ewa Kuryluk Trzy modelki ok 1966”
gwasz, 59 x 83,5 cm,
sygn. o.: “Ewa 1966 Czerwona z wazonem”
gwasz, tusz, 100 x 66 cm,
sygn. l.d.: “EWA 1965”
akwarela, długopis, papier milimetrowy, 84 x 59,5 cm,
sygn. l.g.: “Ewa”
tusz, akwarela, 95 x 63 cm,
sygn. p.d.: “EWA”, o.: “Ewa Kuryluk Sześć modelek ok 1966”
tusz, gwasz, 96 x 63,5 cm,
sygn. o.: “Ewa Kuryluk”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
akwarela, 95,5 x 63,5 cm,
sygn. k.: “EWA 65”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
tusz 100 x 69,5 cm,
sygn. k.: “EWA”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
gwasz, 95 x 62,5 cm,
sygn. p.g.: “EWa”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
tusz, 86 x 61 cm,
sygn. o.: “Ewa Kuryluk ok 1966 W ciąży”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
olej, 94 x 63 cm,
sygn. p.g.: “Kuryluk”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
akwarela, 96 x 63 cm,
sygn. p.g.: “Kuryl”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
długopis, tusz, olej, 94,5 x 56 cm,
sygn. p.g.: “Kuryluk”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
gwasz, akwarela, 94 x 64 cm,
sygn. l.g.: “EWA”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
tusz, długopis, 84 x 59,5 cm,
sygn. p.g.: “Ewa”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
tusz, 84 x 59 cm,
sygn. l.g.: “Ewa”, o.: “Ewa Kuryluk Trzy modelki ok 1966”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
gwasz, 59 x 83,5 cm,
sygn. o.: “Ewa 1966 Czerwona z wazonem”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
gwasz, tusz, 100 x 66 cm,
sygn. l.d.: “EWA 1965”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
akwarela, długopis, papier milimetrowy, 84 x 59,5 cm,
sygn. l.g.: “Ewa”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.
tusz, akwarela, 95 x 63 cm,
sygn. p.d.: “EWA”, o.: “Ewa Kuryluk Sześć modelek ok 1966”
Składając zlecenie zgadzasz się na
Warunki Sprzedaży
Ewa Kuryluk jest wszechstronną artystką, historyczką sztuki i pisarką. Oprócz aktywności artystycznej od wielu lat podejmuje również działalność charytatywną: w latach 90. założyła Towarzystwo Amici di Tworki, którego celem jest wspieranie arteterapią pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, współpracowała też z Amnesty International. Na przestrzeni lat wielokrotnie przekazywała swoje prace na aukcje charytatywne. Przed Państwem katalog 15 dzieł, które będą licytowane podczas aukcji na rzecz Fundacji Ocalenie.
Prezentowane w nim prace zostały stworzone podczas studiów w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, do której artystka uczęszczała w latach 1964-1970. Powstały na zajęciach z rysunku wieczornego, w trakcie których studenci odwzorowywali martwe natury i podobizny modeli – najczęściej starszych osób dorabiających do emerytury lub pracownic seksualnych potrzebujących legalnego zatrudnienia. W rysunkach z zajęć wieczornych wyraźnie odbija się ekspresyjna natura Ewy, która Akademię uważała za przeżytek. Wychowana bez wiary w autorytety, dobrze zaznajomiona ze sztuką dawnych mistrzów, nie chciała podporządkowywać się profesorom. Prace z tego okresu wydają się wręcz antyakademickie – rysowane w pośpiechu, groteskowe, w jaskrawych kolorach. Na wyjątkowy charakter dzieł miała z pewnością wpływ technika - zamiast preferowanego na uczelni węgla, studentka – ze względu na uczulenie – rysowała tuszami, farbami i ołówkami. Wybrane techniki były trwałe, nie wymagały drogich i niedostępnych w latach 60. fiksatyw, dzięki czemu przetrwały w dobrym stanie do dziś. Przynoszone z Akademii co lepsze prace studentki trafiały do domowego archiwum mamy artystki. Zestaw dzieł z okresu ASP przeczekał kilkadziesiąt lat z dala od światła i kurzu, schowany przez Marię Kuryluk w mieszkaniu rodzinnym w Warszawie, i został odkryty przez nas podczas prac nad katalogiem dzieł na papierze, wydanym niedawno w formie książki Ewa Kuryluk. Kangór z pędzlem, ołówkiem i nożyczkami.
Prace te nie były nigdy pokazywane publicznie, wystawa przedaukcyjna jest więc dobrą okazją, by obejrzeć rysunki na żywo, zanim trafią do nowych właścicieli.
Anna Kowalska
EWA KURYLUK
Urodzona 5 maja 1946 w Krakowie, pionierka instalacji tekstylnej, malarka, fotografka, historyczka sztuki, pisarka w języku polskim i angielskim. Jej książki ukazały się w przekładach w wielu krajach. Miała ponad sześćdziesiąt wystaw indywidualnych, w tym na 59. Biennale Sztuki w Wenecji, a niedawno w PGS w Sopocie. Uczestniczyła w ponad stu pokazach grupowych, stworzyła instalacje w przestrzeni miejskiej i w krajobrazie na całym świecie. Jej prace posiadają Biblioteka Narodowa w Paryżu i Albertina w Wiedniu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Zachęta, Muzea Narodowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Kielcach, jak też wiele kolekcji publicznych i prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Japonii, a w Warszawie Kolekcja Rodziny Staraków.